ONLY GOD

mohamad.k.sh80@gmail.com

ONLY GOD

mohamad.k.sh80@gmail.com

اعجاز و خواص جوانه ها


به اعجاز و خواص جوانه ها

به اعجاز و خواص جوانه ها

به اعجاز و خواص جوانه ها ,جوانه گندم سرشار از ویتامین های گروه b و e است و نسبت به دانه آن ۳ تا ۱۲ برابر ویتامین b و ۳ برابر ویتامین e دارد و در هر ۱۰۰ گرم آن ۲۰۰ کالری انرژی نهفته است.

خواص جوانه ها،جوانه ها،جوانه ماش،جوانه شبدر،جوانه یونجه،جوانه عدس،گیاهان دارویی
 جوانه گندم ما را خوش خلق می کند
جوانه گندم سرشار از ویتامین های گروه b و e است و نسبت به دانه آن ۳ تا ۱۲ برابر ویتامین b و ۳ برابر ویتامین e دارد و در هر ۱۰۰ گرم آن ۲۰۰ کالری انرژی نهفته است. ویتامین b موجود در جوانه گندم با تنظیم سیستم عصبی، کم خوابی، استرس، خستگی و بی حالی را رفع و باعث آرامش خاطر می شود. این جوانه به واسطه سلنیوم، منیزیم و ویتامین e رادیکال های آزاد مضر بدن را حذف و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش فعالیت های مغزی می شود. همچنین فعالیت غدد جنسی را زیاد و اکسیژن بدن را تامین می کند و برای رفع التهابات بدن مفید است.


● جوانه ماش سموم بدن را دفع می کند
این جوانه سرشار از ویتامین c بوده و به جذب آهن مواد غذایی کمک می کند. خاصیت بارز این جوانه برطرف کردن خستگی و رخوت است. جوانه ماش باعث ازدیاد شیر مادران شده، ادرارآور است، سموم بدن را دفع می کند و صفرابر است. این جوانه خاصیت چاق کنندگی ندارد.

● جوانه شبدر، التیام دهنده علائم یائسگی
این جوانه ویتامین های c،a و آهن و کلسیم فراوانی داشته و کم کالری است و باعث تنظیم هورمون های بدن می شود، برای آرامش اعصاب مفید است، گرگرفتگی و بدخلقی ناشی از علائم یائسگی را بهبود بخشیده و تصفیه کننده خون و تقویت کننده کبد است و از پرفشاری خون می کاهد.

● جوانه یونجه معدن آهن
این جوانه حاوی انواع مواد مغذی بوده و به دلیل دارا بودن منگنز و کروم در ساخت انسولین طبیعی بدن نقش مهمی داشته و عرب ها آن را سلطان جوانه ها می نامند. جوانه یونجه به جهت دارا بودن ساپونین موجب کاهش کلسترول بد خون شده و سختی و رسوب عروق را کاهش می دهد. کلسیم بالای آن برای استخوان سازی کودکان در حال رشد مفید است و ۲ برابر اسفناج آهن دارد و سرشار از ویتامین c است. به یاد داشته باشید که این جوانه تا حدودی نفاخ و ملین است.

● جوانه عدس انرژی را زیاد می کند
این جوانه حاوی ویتامین های a، b، c، اسید فولیک و املاح آهن، فسفر و کلسیم است. جوانه عدس مقوی قلب، تصفیه کننده خون، شستشودهنده کلیه ها و افزاینده انرژی است. همچنین فیبر آن نقش موثری در کاهش کلسترول و پرفشاری خون و تنظیم ترشح انسولین داشته و به دلیل پروتئین زیاد خاصیت سیر کنندگی بالایی دارد.


● جوانه نخود پروتئین بالایی دارد
این جوانه پروتئین زیادی داشته و در مقایسه با دانه آن نرم تر و قابل هضم تر است. بسیار انرژی زا بوده و سرشار از فسفر، کلسیم، آهن و ویتامین های گروه b و e است و میزان مواد معدنی آن ۵ برابر دانه نخود است.

تخم کدو دارویی برای ریزش مو


تخم کدو دارویی برای ریزش مو

علل های ریزش مو،جلوگیری از ریزش مو،، جلوگیری از ریزش مو به طریق ساده،، اولئیک،لینولئیک،تخم کدو جلو گیری از ریزش مو،، خاصیت تخم کدو تنبل

مصرف روزانه تعداد انگشت شماری از تخم کدو در طول روز کافی است تا  این ماده غذایی که دارای اسید آمینه های منحصر به فرد می باشد . جلوی ریزش مو را بگیرد  از علل های ریزش مو می توان بهداشت، ضعف یا بیماری طولانی مدت،ژنتیک،استرس،عدم تعادل هورمونی،و کمبود مواد  غذایی را نام برد.روغنی که در دانه های تخم کدو تنبل وجود دارد .کمبود این مواد را در بدن جبران می  کند. همچنین تخم کدو دارای روغن چرپ با اسید (لینولئیک) و اسید (اولئیک) است که هر دو برای جلوگیری از سرطان مفید می باشد.میتوان روغن ان را نیز در سالادها استفاده کرد.همیشه شاد وسالم باشید.


تخم‌ کدو تنبل؛ داروی طبیعی خارق‌العاده برای ریزش مو

تخم‌ کدو تنبل؛ داروی طبیعی خارق‌العاده برای ریزش مو

تغذیه > توصیه‌ها و آداب - همشهری آنلاین:
هنگامی که زنان یا مردان شروع به از دست دادن موهای خود می‌کنند ممکن است به انواع داروهای شیمیایی رجوع کرده و درمان خود در آن‌ها جستو کنند. بهتر است قبل از مصرف این نوع داروها خوردن تخم کدو را هم امتحان کنید.

تخم کدو حاوی روغن چرب با اسید‌لینولئیک و اسید‌اولئیک است که هر دوی آنها برای جلوگیری از ابتلا به سرطان بسیار مفید هستند.

به گزارش سلامت نیوز علاوه بر آن، تخم کدو منبع بسیار غنی از ویتامین ب 6 ، ویتامین A و C است. این دانه، غنی از مواد مفید دیگری همانند کلسیم، آهن،روی و منیزیم است.

برای افرادی‌ که دارای ریزش مو هستند این ماده غذایی مفید است چرا که اسید آمینه‌های منحصر به فردی دارد که جلوی ریزش مو را می‌گیرد.

از علل ریزش مو ، می‌توان بهداشت ضعیف و یا بیماری طولانی مدت ، ژنتیک ، استرس و عدم تعادل هورمونی را نام برد. همچنین کمبود مواد غذایی مهم در رژیم غذایی نیز می‌تواند ریزش مو را تسریع بخشد.

روغنی که در دانه‌های تخم کدو تنبل وجود دارد می‌تواند کمبود این مواد در برنامه غذایی را جبران کرده و در پیشگیری از ریزش مو کمک شایانی داشته باشد.

خوردن تعداد انگشت شماری از تخم کدو در طول روز کافی است، اما اگر شما به دنبال تنوع بیشتری هستید می توانید روغن آن را به سالاد خود اضافه کنید یا کمی از آن را به سوپ مورد علاقه خود بیفزایید.

خواص مفید تخمه‏ کدو


خواص مفید تخمه‏ کدو

تخمه کدو تنبل

وقتی کدو تنبل می‏ خورید، تخمه های آن را دور نریزید. این تخمه‏ ها علاوه بر مزه‏ ی خوبی که دارند، برای سلامتی نیز بسیار سودمندند.

در ادامه 10 مورد از فواید آن را برای‏تان ذکر می‏کنم:

* حفاظت از پروستات

تخمه‏ی کدو تنبل برای حفظ سلامتی غده ی پروستات مفید است و موجب کاهش مشکلات ناشی از دفع ادرار می شود که در بیماران مبتلا به بزرگی پروستات بیشتر مشاهده می ‏شود.

از موادی که در تخمه کدو تنبل موجودند و موجب بهبود عملکرد پروستات می ‏شوند، می ‏توان به کاروتنوئیدها و اسیدهای چرب امگا 3 اشاره کرد.

* درمان افسردگی

تخم کدو تنبل دارای اسید آمینه ی "تریپتوفان" می ‏باشد. این اسید آمینه یک دشمن طبیعی برای از بین بردن افسردگی می ‏باشد، بدین ترتیب که تریپتوفان در بدن به سروتونین تبدیل می شود. همان طور که می دانید سروتونین یک ناقل عصبی است که باعث ایجاد آرامش و شادی می شود.

* پیش‏گیری از پوکی استخوان

از آن جایی که تخمه کدو تنبل غنی از "روی" می‏ باشد، در پیشگیری از پوکی استخوان سودمند است. مطالعات نشان داده است که دریافت کم "روی" مرتبط با شیوع بالاتر پوکی استخوان (مخصوصا در مردان مسن) می ‏باشد.

با این که بیماری پوکی استخوان بیشتر در زنان یائسه دیده می شود، اما بد نیست بدانید که 30 درصد شکستگی های استخوان لگن، در مردان اتفاق می افتد و از هر 8 مرد بالای 50 سال، یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می کند. 

* ضد التهاب طبیعی در آرتریت ‏ها

تخمه‏ی کدو تنبل به طور قابل ملاحظه ‏ای التهاب را کاهش می ‏دهد، بدون آن که همانند داروهای شیمیایی ضدالتهابی رایج مانند ایندومتاسین، دارای عوارض جانبی باشد.

تخمه کدو تنبل

* پیش‏گیری از تشکیل سنگ کلیه

بر اساس مطالعات انجام شده، تخمه کدو از تشکیل سنگ‏ های کلیوی از نوع اگزالات کلسیم جلوگیری می ‏کند. 

* درمان انگل‏ها

این تخمه‏، در برخی فرهنگ ‏ها، به عنوان یک درمان طبیعی برای از بین بردن کرم ‏های نواری و دیگر انگل ‏ها استفاده می ‏شود.

مطالعات همچنین نشان داده است که این دانه خوراکی، برای مبارزه با بیماری شیستوزومیازیس(تب حلزون)، که ناشی از آلودگی با نوعی کرم‏ قلاب دار به نام شیستوزوم می باشد، بسیار موثر است.

* کاهش دهنده ی کلسترول خون

تخمه کدو حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای از فیتواسترول‏ها است. فیتواسترول ها ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند و ساختمان شیمیایی مشابهی با کلسترول دارند. با دریافت میزان مناسبی از فیتواسترول ها، میزان کلسترول بد خون (LDL) کاهش می یابد.


* بهبود عملکرد مثانه

در برخی مطالعات نشان داده شده است که عصاره‏ی تخمه کدو تنبل موجب بهبود عملکرد مثانه حیوانات شده است. آلمانی ها معتقدند که این دانه برای درمان "مثانه ی تحریک پذیر" بسیار سودمند است.

مطالعات دیگری نیز نشان داده اند که تخم کدو اثر قابل ملاحظه ای در بهبود "مثانه ی بیش فعال" دارا می باشد.

این عملکردهای مثبت تخمه کدو تنبل به دلیل وجود اسیدهای چرب ضروری، منیزیم، سلنیوم، ویتامین E و کمک به فراهم کردن پروتئین میوزین(که برای انقباضات ماهیچه ای به کار می رود)، می باشد.

* منبع بسیار خوبی از منیزیم و دیگر املاح

تخمه کدو تنبل

نصف لیوان تخمه کدو تنبل، 92 درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم را تامین می ‏کند. جالب است بدانید که بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن برای فعالیت خود به منیزیم نیاز دارند؛ در واقع منیزیم باعث حفظ فعالیت طبیعی ماهیچه ها و اعصاب، ضربان منظم قلب و استحکام استخوان ها می شود. همچنین منیزیم در متابولیسم انرژی و سنتز پروتئین نقش به سزایی دارد.

تخمه کدو تنبل همچنین حاوی مقادیر قابل ملاحظه‏ای از منگنز، فسفر، آهن، مس و روی می‏ باشد.

روش رشد دانه پسته


روش رشد دانه پسته :

دو روز در آب خیسانده سپس درون گونی نمدی آنها را بریزید و درون آب ببرید و بیرون آورید به گونه ای که آب فقط آن را مرطوب کند یعنی بعد از روز دوم که پسته را خیساندیم دیگر پسته نباید در آب باشد وگرنه می گندد و رشد نمی کنداگر اصول رعایت شود  نهایتا تا روز دهم تنج می زند بعد از تنج معقول آنها را وارد گلدانی که با خاک نرم یا خاک و کود ترکیب شده قرار دهید و آن را آب پاشی کنید تا رشد کند و نهال شود