ONLY GOD

mohamad.k.sh80@gmail.com

ONLY GOD

mohamad.k.sh80@gmail.com

عوارض عجیب کمبود ویتامین B12

انواع گوشت‌ها مانند گوشت قرمز، مرغ یا ماهی همراه خوراکی‌هایی مانند شیر، لبنیات و تخم مرغ منبع خوبی برای دریافت ویتامین B12 هستند. از سوی دیگر، سبزیجات و عسل، نمی‌توانند این ویتامین حیاتی را در بدنمان تأمین کنند و به همین دلیل بیشتر کسانی که رژیم گیاه‌خواری دارند از کمبود ویتامین B12 رنج می‌برند اما اگر رژیم گیاه‌خواری دارید، می‌توانید از خوراکی‌های غنی‌شده با این ویتامین استفاده کنید.
 اگر در کنار خستگی‌های پی‌درپی، مشکلات دیگری مانند کاهش وزن، اسهال، نفخ و دل‌پیچه، عدم تعادل در راه رفتن، تهوع و استفراغ هم وجود داشته باشد و زبان بیش از اندازه سرخ باشد، بدون شک بدن از کمبود شدید ویتامین B12 رنج می‌برد. ویتامین B12 بیشتر در منابع حیوانی یافت می‌شود اما گاهی ما نمی‌توانیم تنها با خوردن غذاهای حاوی این ویتامین، نیاز بدنمان را تأمین کنیم.

 اگر بدن شما از کمبود ویتامین B12 رنج نبرد، می‌تواند به اندازه کافی، گلبول‌های قرمز سالم را تولید کند. از طرف دیگر، کمبود این ویتامین در بدن، به معنای کاهش تولید گلبول‌های قرمز و ابتلا به کم‌خونی است.

 افرادی که از کمبود این ویتامین رنج می‌برند، مشکلاتی مانند حواس‌پرتی، زوال عقل و عدم تمرکز به سراغشان می‌آید که گاهی در صورت پیشرفت بیماری، امکان درمان هم برای چنین بیمارانی از بین می‌رود.

یکی از مهم‌ترین و نگران‌کننده‌ترین مشکلات ناشی از کمبود ویتامین B12 در بدن، ابتلا به بیماری‌های ذهنی است. بسیاری از افرادی که از کمبود این ویتامین رنج می‌برند، مشکلاتی مانند حواس‌پرتی، زوال عقل و عدم تمرکز به سراغشان می‌آید که گاهی در صورت پیشرفت بیماری، امکان درمان هم برای چنین بیمارانی از بین می‌رود. کمبود ویتامین B12 می‌تواند منجر به ضعف استخوان‌ها و آسیب رسیدن به پایانه‌های عصبی هم بشود.

 انواع گوشت‌ها مانند گوشت قرمز، مرغ یا ماهی همراه خوراکی‌هایی مانند شیر، لبنیات و تخم مرغ منبع خوبی برای دریافت ویتامین B12 هستند. از سوی دیگر، سبزیجات و عسل، نمی‌توانند این ویتامین حیاتی را در بدنمان تأمین کنند و به همین دلیل بیشتر کسانی که رژیم گیاه‌خواری دارند از کمبود ویتامین B12 رنج می‌برند اما اگر رژیم گیاه‌خواری دارید، می‌توانید از خوراکی‌های غنی‌شده با این ویتامین استفاده کنید.
 اگر احساس می‌کنید که بدنتان با علایم کمبود ویتامین B12 مواجه است، پزشک مرتبط را در جریان بگذارید و از او بخواهید که برایتان یک آزمایش خون بنویسد. انجام دادن آزمایش خون، ساده‌ترین راه برای تشخیص کمبود این ویتامین در بدن است و اگر هم که این کمبود، خیلی زود تشخیص داده شود با یک رژیم غذایی ساده می‌توان از پس آن برآمد.

برخی از داروها می‌توانند دریافت و جذب ویتامین B12 را در بدنتان مختل کنند. بنابراین، بهتر است که با پزشک معالج خود در این زمینه مشورت کنید تا در صورت نیاز، رژیم غذایی یا مکمل‌های ویتامین را برایتان تجویز کند.

برخی از افراد می‌توانند با خوردن انواع گوشت‌ها، کمبود این ویتامین را در بدنشان جبران کنند اما بعضی‌ها مجبورند که در کنار رعایت رژیم غذایی، قرص‌های مکمل ویتامین را هم مصرف کنند. معمولاً پزشکان برای افرادی که از کمبود شدید ویتامین B12 رنج می‌برند، مصرف روزانه یا هفتگی قرص و آمپول‌های این ویتامین را تجویز می‌کنند. همچنین بدن تمام افراد بالای 14 سال به حداقل 4/2 میکروگرم از این ویتامین در طول روز نیاز دارد. نیاز خانم‌های باردار و شیرده بیشتر از این میزان است که با تشخیص پزشک، از طریق رژیم غذایی، خوردن قرص مکمل یا تزریق آمپول، این نیازشان برطرف می‌شود.

 این کمبود ویتامین B12 باعث بروز مشکلات جسمی، روانی، برای فرد می شود و مقاومت بدن فرد را در مقابل بیماریها کاهش می دهد. بنابراین ضرورت گنجاندن ویتامین B12 در برنامه های غذایی مردم بویژه سالمندان ضروری خواهد بود.

قرص زیر زبانی B12

هر بسته حاوی 60 عدد قرص 1000میکرگرمی از متیل کوبالامین (  فرم فعال ب 12 )می باشد.
کاربرد:
کمک به تشکیل گلبول های قرمز و کمک به حفظ سلامت عمومی بدن

برای افرادی که در جذب ویتامین B12 مشکل دارند، پزشکان اغلب این ویتامین را به صورت تزریقی تجویز می کنند. معمولاً برای چنین فردی که دچار کمبود ویتامین B12 می باشد، تزریق روزانه صد تا هزار میکروگرم برای یک تا دو هفته و سپس تزریق هفتگی صد تا هزار میکروگرم تا زمانی انجام می شود که ذخایر ویتامین B12 طبیعی شوند، این درمان به وسیله تزریق ماهانه 250 تا هزار میکروگرم ویتامین B12 دنبال می شود.

اگر شما مبتلا به مشکلات جذبی می باشید و تمایل ندارید از آمپول استفاده کنید ما قرص زیر زبانی b12 را به شما توصیه می کنیم.

طرزمصرف : روزانه یک قرص

ساخت کانادا


ویتامین B12 و سلامت استخوان


ویتامین B12 و سلامت استخوان

از استخوان‌های خود با مصرف ویتامین بی12 حمایت کنید

ویتامین بی12

میزان پایین ویتامین B12 در بدن شما، ممکن است بر سلامت استخوان‌هایتان تاثیر منفی بگذارد. استخوان یک ماتریس پیچیده از پروتئین‌های لیفی همبند مانند کلاژن و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است.

بسیاری از جنبه‌های رژیم غذایی شما در حفاظت از سلامت استخوان‌ها نقشی ایفا می‌کنند. از جمله مصرف کافی کلسیم، فسفر، منیزیم، روی و ویتامینهای C B6، B12، D، K.

بدن شما چگونه از ویتامین B12 استفاده می‌کند؟

ویتامین B12 یک ویتامین محلول در آب است که معمولا همراه پروتئین مواد غذایی است و برای بسیاری از فرایندهای بدن ضروری است از جمله تولید سلول‌های قرمز خون، عملکرد عصبی، سنتز DNA و سوخت و ساز پروتئین و چربی.

اسید هیدرو کلریک، آنزیم‌های پروتئاز و ترکیبی به نام “فاکتور طبیعی” که در ترشحات گوارشی معده‌ی شما وجود دارند، برای جدا کردن ویتامین B12 موجود در غذا لازم‌اند تا بدن شما بتواند آن را جذب کند.

اگر شما به انواع بیماری‌های روده دچارید یا گیاهخوار هستید، ممکن است با بالا رفتن سن‌تان، در دریافت ویتاین B12 دچار مشکل شوید. کمبود این ویتامین در بدن شما علاوه بر مشکلات استخوانی ممکن است باعث کم خونی و کاهش عملکرد شناختی هم بشود.

تراکم استخوان را بهبود می‌بخشد

ویتامین B12 نقش مهمی در فعالیت سلولهای استخوانی، شکل استخوان و تولید سلول‌های قرمز خون دارد که همه‌ی آنها بر سلامت استخوان‌های شما تاثیر می‌گذارند. با توجه به تحقیقی در اکتبر ۲۰۰۴در مجله‌ی “استخوان و تحقیقات معدنی”، میزان پایین ویتامین B12 در بدن شما ممکن است با کاهش تراکم مواد معدنی استخوان همراه باشد.

این مطلب به این معناست که استخوان‌های شما فاقد مواد معدنی مورد نیازی که آنها را قوی نگه می‌دارد، می‌شود. با گذشت زمان، استخوان‌ها ضعیف، شکننده و تو خالی می‌شوند که ممکن است منجر به پوکی استخوان گردد. خبر خوب اینجاست که ممکن است مصرف کافی ویتامین B12 به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند.

از شکستگی استخوان جلوگیری می‌کند

کاهش تراکم استخوان، ممکن است خطر شکستگی استخوان را افزایش دهد. بر طبق تحقیقی در سال ۲۰۰۹در مجله‌ی “شیمی بالینی و پزشکی آزمایشگاهی” افرادی که رژیم غذایی گیاهخواری داشتند و دچار کمبود ویتامین B12 بودند، میزان فرسودگی و تحلیل استخوانشان بیشتر بود. این مسئله ممکن است خطر شکستگی استخوان را افزایش دهد.

بر طبق تحقیقی در سال ۲۰۰۹در مجله‌ی “غدد درون ریز و متابولیسم بالینی”، کمبود ویتامین B12 در بدن شما با بالا رفتن سن ممکن است خطر شکستگی لگن را  در شما افزایش دهد. شکستگی لگن در افراد مسن ممکن است منجر به مرگ یا بستری شدن دراز مدت در یک بیمارستان شود.

چگونه مصرف ویتامین B12  را افزایش دهید

برای جلوگیری از این مشکلات استخوان، شما باید به مقدار کافی ویتامین B12 از رژیم غذایی‌تان دریافت کنید. به گفته‌ی موسسه‌ی پزشکی، بزرگسالان روزانه حداقل به ۲.۴میکروگرم ویتامین B12 نیاز دارند. B12 در غذاهای سرشار از پروتئین مانند صدف، غذاهای دریایی، گوشت گاو، شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ و مرغ وجود دارد. کورن فلکس‌های مخصوص صبحانه نیز معمولا با B12 غنی می شوند.

اگر نمی‌توانید ویتامین B12 مورد نیازتان را فقط از طریق رژیم غذایی تامین کنید، با پزشکتان در مورد مصرف مکمل ویتامین B12 مشورت کنید. ممکن است قرص زیر زبانی B12 یا آمپول B12 برای شما تجویز شود.

۵ ماده غذایی بسیار مضر برای استخوان ها


نوشابه های گازدار به علت داشتن کافئین، دوست استخوان ها نیستند، اما این نوشیدنی ها همچنین به علت داشتن اسید فسفریک، اسیدی معدنی که از جذب کلسیم جلوگیری می کند، برای استخوان ها مضر است.
برای داشتن استخوان هایی محکم مصرف زیاد کلسیم و ویتامین دی کافی نیست، بلکه باید برخی عادات غذایی بد خود را تغییر دهیم.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی تاپ سانته، پوکی استخوان مانند دیابت یا فشار خون بالا از بیماری هایی است که با متعادل نگاه داشتن رژیم غذایی می توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

اگر سابقه پوکی استخوان در خانواده تان باشد ، دقت به عادات غذایی اهمیت ویژه ای می یابد و باید برخی مواد غذایی را که برای بافت استخوانی مضر است ، محدود و از عادات غذایی زیر اجتناب کرد.

- نوشیدن زیاد قهوه

مصرف روزانه قهوه از جذب بهتر کلسیم جلوگیری می کند. هر چه میزان کافئین وارد شده به بدن بیشتر باشد ، کلسیم بیشتری از طریق ادرار دفع می شود.

بنابراین اگر می خواهید تا نود سالگی زندگی کنید ، باید از تعداد فنجان های قهوه که روزانه می نوشید بکاهید.

- مصرف نوشابه های گازدار

نوشابه های گازدار به علت داشتن کافئین، دوست استخوان ها نیستند، اما این نوشیدنی ها همچنین به علت داشتن اسید فسفریک، اسیدی معدنی که از جذب کلسیم جلوگیری می کند، برای استخوان ها مضر است.

در مقابل ، اسید کربنیک موجود در آب های معدنی گازدار هیچ تأثیر منفی بر استخوان ها ندارد. فقط نوشابه های گازدار حاوی کافئین بر میزان کلسیم موجود در ادرار تاثیر دارد.

- مصرف زیاد نمک

مصرف بیش از حد نمک برای سلامتی مضر است و سالانه دو میلیون و سیصد هزار نفر را در جهان به کام مرگ می کشاند.

علاوه بر افزایش خطرهای بیماری های قلبی - عروقی با مصرف زیاد نمک ، هر چه میزان نمک مصرفی فرد بیشتر باشد ، دفع کلسیم در ادرار و عرق فرد نیز بیشتر می شود.

به گفته پزشکان بدن ما برای عملکرد بهتر ، روزانه به دو هزار و سیصد میلی گرم (حدود یک قاشق قهوه خوری) سدیم نیاز دارد.

- مصرف زیاد گوشت

رژیم غذایی غنی از گوشت و پروتئین ها نیز برای استخوان ها ضرر دارد.

در هضم مواد غذایی ، پروتئین های حیوانی اسیدهایی همچون اسید فسفریک ، سولفوریک و غیره آزاد می کنند که PH بدن را تغییر می دهد. هر چه PH بدن اسیدی تر باشد ، مواد معدنی بیشتری در استخوان ها از دست می رود.

پزشکان مصرف روزانه چهل و شش گرم پروتئین را برای زنان و پنجاه و شش گرم برای مردان توصیه کرده اند.

اما برای سلامت استخوان ها و متعادل نگاه داشتن سطح اسیدی و قلیایی ، باید از میوه ها ، سبزیجات و غلات استفاده کرد. برای سلامت بهتر استخوان ها باید به ازای هر یکصد گرم گوشت ، پانصد گرم سبزیجات یا میوه های تازه مصرف کرد.

- نوشیدن الکل

الکل نیز برای استخوان ها مضر است زیرا فعالیت استئوبلاست ها (سلول های سازنده استخوان) را متوقف می کند.

فراموش نشود که الکل می تواند موجب اختلالاتی در حفظ تعادل فرد شود که به ویژه در افراد مسن موجب شکستگی استخوان ها می شود.

بهترین مارکهای قرص کلسیم


Calci Soya Balance


کلسی بالانس

ساخت آمریکا





قیمت مهر 93:
70,000



Nature’s Gifts کلسی بالانس

مشخصه ها :
- پیشگیری از بروز پوکی استخوان به ویژه در بانوان یائسه
- بهبود گرگرفتگی و تعریق شبانه در دوران یائسگی
موارد مصرف :
کمک به درمان و پیشگیری از پوکی استخوان
شرایط نگهداری :
درجای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.
روش مصرف :
روزی یک عدد همراه با غذا مصرف شود.
هشدار مصرف :
پیش از مصرف با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.
در دوران بارداری و شیردهی قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
ترکیبات (1 قرص) :
ناممقدارنیاز روزانه
Calcium500mg50 %
Copper1mg50 %
Vitamin D3200IU50 %
Magnesium25mg6 %
Manganese2mg100 %
Zinc10mg66 %
L-Lysine75mg*
Soy Isoflavones 20%30mg*
Soy Polysaccharide10mg*
Boron1mg*

* : نیاز مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است
** : مقدار به کار رفته از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است
توضیحات :
پیشگیری از Osteoprosis
با افزایش سن و به ‌ویژه بروز یائسگی در زنان و کاهش جذب کلسیم از رژیم‌ غذایی، سطح خارجی استخوان‌های متراکم، دچار تغییر شده و به‌ میزان تخلخل آن‌ها افزوده می‌شود. این افزایش خلل و فرج سبب می‌شود تا بافت سخت استخوانی پوک و شکننده گردد. برای کاهش عوارض یائسگی و به ‌طور کلی پیشگیری از بروز پوکی ‌‌استخوان و کند‌ ساختن آن، استفاده از مکمل‌‌های حاوی کلسیم توصیه می‌شود. خوب است بدانید تحقیقات حاکی از آن است که کلسیم و ویتامین D به ‌تنهایی برای پیشگیری از پوکی ‌‌استخوان کافی نیستند و برای استحکام استخوان، دریافت ترکیباتی مانند ایزوفلاوون سویا و مینرال‌هایی مانند مس، روی، بور، منیزیم و منگنز نیز بسیار ضروری است.
Calci Balance کامل‌ترین مکمل کلسیم‌_ویتامین D3 در ایران و تنها مکمل کلسیم حاوی ایزوفلاوون سویا به‌میزان 30‌‌ میلی‌گرم، اسیدآمینه لیزین و 5‌ ماده معدنی ضروری برای پیشگیری و کنترل پوکی استخوان است.
- ترکیبات ویژه موجود در کلسی‌ بالانس :
کلسیم‌کربنات : کلسیم مورد‌ نیاز استخوان‌ها به ‌منظور پیشگیری از بروز پوکی ‌استخوان را فراهم می‌کند. خوب است بدانید ملح کلسیم مورد ‌استفاده در این ترکیب، کربنات‌کلسیم است. میزان کلسیم المنتال موجود در کربنات‌کلسیم 40 درصد و در سیترات کلسیم 21 درصد است؛ یعنی در 1000 میلی‌گرم کربنات ‌کلسیم 400 میلی‌گرم کلسیم المنتال و در همین مقدار سیترات‌ کلسیم فقط 210 میلی‌گرم کلسیم المنتال یافت می‌شود و مابقی آن‌ها ملح است. با مصرف کربنات‌کلسیم، میزان کلسیم المنتالی که به بدن می‌رسد، حدود 2 برابر زمانی است که سیترات ‌کلسیم مصرف می‌شود و تقریباً به ازای دریافت یک مکمل کربنات‌کلسیم، باید دو مکمل سیترات‌کلسیم مصرف کرد.
ال‌_‌لیزین : جذب کلسیم را افزایش و رسوب کلیوی آن را کاهش می‌‌دهد‌.
پلی‌ساکاریدهای سویا : جذب روده‌ای کلسیم را افزایش می‌دهد‌.
ویتامین D3 : جذب کلسیم را افزایش می‌دهد.
ایزوفلاوون سویا : علائم دوران یائسگی را کاهش داده و از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.
منیزیم : از تخریب بافت استخوانی پیشگیری می‌کند‌.
روی : ترمیم شکستگی‌های مویی استخوان را تسریع می‌کند و سبب استحکام بافت استخوا‌نی می‌شود.
منگنز : سبب ترمیم غضروف می‌شود‌.
مس : به ساخت کلاژن و استحکام بافت استخوانی کمک می‌کند‌.
بور : استرادیول را افزایش داده و سطح مفصلی را استحکام می‌بخشد.
توجه : این فرآورده صرفاً مکمل رژیمی - غذایی بوده، جهت تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری نمی باشد.
(برگرفته از سایت www.vitavitrin.com)




Calci Care


کلسی کر

ساخت آلمان

قیمت مهر93:
21,900

  کلسی کر
مشخصه ها :
کمک به کاهش فشار خون ناشی از حاملگی در خانم های باردار
موثر در انقباض عضلات و تحرک، تنظیم سیستم عصبی بدن
تشکیل ماتریکس لازم جهت شکل گیری استخوان ها
موارد مصرف :
تقویت استحکام استخوان ها و دندان ها و جلوگیری از پوکی استخوان
حفظ سلامت مادر و جنین در دوران بارداری
شرایط نگهداری :
در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال
روش مصرف :
جذب خوراکی کلسیم باغذاهای فیبر دار، غذاهای حاوی اگزالیک اسید (اسفناج) و غذاهای حاوی سبوس و فسفر (شیر و لبنیات) کم می شود. همچنین جذب خوراکی کلسیم همراه با آهن و آنتی بیوتیک ها (تتراساکلین ها و سیپروفلوکساسین) دچار اشکال می شود.
بهترین زمان مصرف مکمل های کلسیم 1 ساعت بعد از غذا همراه با یک لیوان پر آب می باشد.
روزانه 1 تا 2 عدد مطابق دستور بالا
هشدار مصرف :
در دوران بارداری و شیردهی قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
ترکیبات (2 قرص) :
ناممقدارنیاز روزانه
Calcium800 mg80 %
Magnesium200 mg50 %
روی (زینک)8 mg53 %
Vitamin D3400 IU100 %

* : نیاز مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است
** : مقدار به کار رفته از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است
توضیحات :
کلسیم:
کلسیم فراوان ترین ماده معدنی موجود در بدن می باشد. %99 کلسیم بدن در ساختمان استخوان ها و دندان ها ذخیره شده است و نقش اصلی در تقویت و استحکام آن ها را بر عهده دارد.
باقی مانده کلسیم بدن (%1) در بسیاری از فرآیندهای بدن از جمله انقباض ماهیچه ها، انتقال پیام های عصبی، انعقاد خون و کاهش فشار خون نقش موثری دارد.
کلسیم در بسیاری از منابع غذایی طبیعی وجود دارد، اما از آنجایی که اغلب افراد از طریق تغذیه روزانه نمی توانند کلسیم مورد نیاز خود را دریافت کنند، بدن آنها از کلسیم موجود در استخوانها استفاده می کند. بنابراین دریافت کلسیم کافی از طریق مکمل ها نقش حیاتی در حفظ استحکام استخوان ها پیدا می کند.
ویتامین D3:
ویتامین D3، یک ویتامین محلول در چربی می باشد. این ویتامین در جذب کلسیم ضروری بوده و به حفظ تعادل میان کلسیم و فسفر بدن کمک می کند. یکی از اصلی ترین عوامل موثر در تامین ویتامین D3 بدن، قرار گرفتن در معرض تابش نور مستقیم خورشید است.
ویتامین D3 در تقویت استحکام استخوان ها و دندان ها و پیش گیری از برخی بیماری های استخوانی از جمله نرمی استخوان، راشی تیسم و پوکی استخوان به خصوص در سالمندان موثر است.
همچنین کمبود ویتامین D3 به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند که می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها، دیابت و عفونت ها را افزایش دهد. قرص های Calcivyte حاوی:
کلسیم المنتال به مقدار600 میلی گرم (بصورت ملح کربنات)
ویتامین D3 به مقدار 125 واحد بین المللی
که با مصرف کمترین تعداد قرص در طول شبانه روز شما را قادر می سازد تا مقدار مناسبی از کلسیم و ویتامین D3 را دریافت کنید بدون اینکه نگران مصرف مقادیر بیش از حد ویتامین D3 باشید.
منبع: sepehrdaru.com